Eksote kertoo uudistavansa sähköistä palveluaan. Asia kiinnostaa eukkomammaa, joka viime viikkoina on joutunut asioimaan sosisaali- ja terveyspiirin kanssa tavanomaista enemmän.
Hyvis-palvelu, josta nyt tulee Eksoten asiointipalvelu, on ollutkin eukkomammalle mysteeri. Sieltä eukkomamma on löytänyt itseään koskevina tietoina osoitteen ja puhelinnumeron ja yhden rokotustiedon vuodelta 2010. Ei muuta. Ajanvaraus- ja viestipalvelu on ollut hyvin rajoitettua – kaikille osastoille ei Hyviksen kautta ole viestiä saanut lähtemään.
Ehkä osoite ja puhelinnumerokin häviävät, kun uusi asiointipalvelu otetaan käyttöön 22. marraskuuta. Ainakin Eksote tiedotteessaan kehottaa täyttämään esitietolomakkeen uudelleen.
Mysteeriä on ollut myös rinnakkaisessa, koko valtakuntaa koskevassa Omakanta-palvelussa – jo siinä, miksi osin rinnakkaiset palvelut ovat käytössä. Omakannan anti oli eukkomammalle hieman laajempi: näkyvissä oli muutama annettu vitamiinipiikki ja yksityisen työterveyshuollon tekemä työterveysselvitys
Pari viikkoa sitten ei muuta ollut, mutta nyt ovat kaikki viimeaikaiset murtuma- ja kipsaustiedot. Oliko sattumaa, vai vaikuttiko eukkomamman lähettämä kirje Eksoten kirjaamoon, sitä ei voi tietää.
Uutta asiointipalveluaan Eksote perustelee erityisesti sen paremmalla käytettävyydellä. Toivottavasti se tarkoittaa mobiilisovelluksen ohella myös parempia sisältöjä.
Eksoten tiedote uudesta asiointipalvelusta löytyy tästä linkistä.